Pubafton i skolan
10 Januari 2014

Foto: Carl Erik Larsson / Ingela Johansson

Så har vi då haft vår första pubkväll i Tostarps Folkskola. Det var fantastiskt att se uppslutningen. 60 vuxna och ca 15 barn och ungdomar var på plats denna kväll då det bjöds på kaffe, kakor bakade av Ingela och Lena, snacks och underhållning av trubaduren Thomas Longberg. Vår allas Gösta Olsson gjorde en bra insats med att anordna lekar under kvällen. Det var allt från dart till minigolf. Givetvis var pingisbordet uppsatt i gymnastikhallen och tillsammans med innebandy var det full rulle i denna sal under hela kvällen. Ung som äldre spelade rundpingis och dubbelpingis. En av kvällens oförglömliga syner var när Holger Svensson tillsammans med sitt barnbarn och Jan Nilsson tillsammans med en annan pojke i byarna möttes i en rafflande match vid pingisbordet. Resultatet har jag dock inte fått reda på. Det blir absolut en favorit i repris och stort tack till alla som gjorde denna kväll möjlig!