2012 > 10

Vi har idag tidigt på morgonen enligt begäran inlämnat till kommunen (L-G Ludvigsson) protokoll, verksamhetsbeskrivning och budget.
På kort varsel ville man ha in vårt material för ett KSAU-möte idag.
Vi har genom materialet som inlämnats starka argument för att kunna bedriva verksamhet i egen regi.

I ett tidigare brev från kommunen har vi nogsamt levererat svaret om att gå vidare in i förhandling och presenterat föreningens verksamhetsplan. De underlag som man i första steget behöver för bedömning kommer leda till fortsatt detaljerad diskussion som vi räknar med att genomföra snarast.
Läs protokollet från vårt stormöte den 25 oktober.
Kommentera gärna i vårt forum.
Öppna protokollet -->>

Du kan även läsa Kommunstyrelsens arbetsutskotts möte som genomförts idag

Gå vidare till kommunens sida -->>

Läs hela inlägget »

Den 25 oktober diskuterade medlemmar i föreningen för och emot att driva skolan i egen regi. En väldigt bra diskussionsfylld kväll, då de flesta ytterligheter diskuterades.
Styrelsen har nu underlag och mandat att gå vidare i diskussion med kommunen och väljer att inte publicera mötets protokoll förrän kontakt och diskussion startats. Vi vill att alla fakta presenteras korrekt till fastighetsansvarig och kommunledningen.

Inom kort kommer protokollet och kommentarer läggas ut på hemsidan och skickas ut i vårt nyhetsbrev.

Har du frågor, eller funderingar, kontakta oss i styrelsen.

Läs hela inlägget »

Det är nu dax att mobilisera och visa oss ert stöd och komma till skolan.
Vi skall fatta beslut om vilken väg vi skall välja.
Skall vi ta över som förening, eller skall vi låta skolan bli privatägd?
För och nackdelar kommer diskuteras innan beslut.
Föreningens ambition är bevara skolans funktion och utveckla den på många plan.
Kom i tid, då vi sannolikt kommer vara väldigt många vid detta mycket viktiga möte.
Datum: 25 oktober 2012
Tid: 19:00
Var: i skolans gymnastiksal

Läs hela inlägget »

Styrelsen för "Vi i skolan" har nu haft ett dialogmöte Ellinor Rydell, som är intresserad av att köpa skolan och bedriva förskoleverksamhet.
Styrelsen fick en relativt detaljerad bild av hur verksamheten skall fungera och vilka lokaliteter som i så fall skall användas. Vi i styrelsen vill att ni läser och begrundar informationen som vi har genom protokollet för detta möte. Inom kort, kommer vi att arrangera ett stormöte för att fatta beslut "för" eller "emot" att skolan säljs till Ellinor.

Läs protokollet och bilda dig en egen uppfattning -->

Läs hela inlägget »

I dag den 10 oktober publicerades i HD att föreningen erbjuds köpa skolan till en symbolisk summa utan förpliktelser.

Vi hoppas att detta skapar diskussion i vårt forum och att vi får era åsikter.

Är byborna beredda på denna utmaning?

Läs hela inlägget »

Nu har vi lagt ut protokoll för dialogmötet vi hade den 2 oktober med kommunledningen och medlemmar i föreningen.

Då detta enbart var ett dialogmöte hade vi ingen dagordning.

Vi har summerat de viktigaste frågeställningarna som togs upp under mötet.

Öppna protokollet ->>

Läs hela inlägget »

Gymnastikföreningen har fått in så många nya medlemmar att man nu utökat tiderna på lördagarna. Se de uppdaterade tiderna här nedan, eller besök Gymnastikföreningens hemsida.

GYMPATIDER 2012-2013

Måndag

Tjejer 6-7 år (födda 05 & 06) kl. 17-18

Tjejer 8-9 år (födda 03 & 04) kl. 18-19

Mixed 13+ kl. 19-20,30

Lätt & Lagom (både damer & herrar) kl. 10-11

Killar 6+ kl.18,30-19,30

Tjejer 10-12 (födda 00, 01 & 02) kl. 19,30-20,30

Lördag

ÅRETS NYHET! Obs! Nya tider!

Föräldrar/barn kl. 8,30-9,30 Barn 1½-3

Föräldrar/barn kl. 9,30-10,30 Barn 3-4 år

Barn 4-5 år kl. 10,30-11,30

Barn 5-6 år kl. 11,30-12,30