2013 > 04

Då vår kära skola hamnat lite längre ner i prioritering under en tid har man nu äntligen kommit vidare i beräkningar avseende renovering. Som de flesta redan läst i HD den 26 april, kan vi konstatera att kostnaden för renovering enligt "kommunal standard" hamnat betydligt högre än vad man tidigare uppskattat.

Styrelsen har fortlöpande fört diskussion och haft kontakt med politiker och andra inblandade, men inte hittills känt sig ha någon anledning att kommunicera ut något här via hemsidan.

Men nu verkar det som om vi äntligen kommer igång igen och hoppas på bybornas engagemang liksom tidigare.

Inom kort planerar styrelsen att ha ett dialogmöte med kommunen. Styrelsen förbereder nu ett stormöte / årsmöte för medlemmarrna så snart vi fått något besked från kommunen.

Följ med på hemsidan och håll dig uppdaterad på vad som händer. Vi kommer som sagt att informera här vad som händer fortlöpande.

Läs hela inlägget »

Vi i skolans kalender