2013 > 09

Sedan vårt stormöte och årsmöte den 12 augusti har ett febrilt arbete pågått i styrelsen.
Vi har blnd annat finslipat förslaget om arbetsgrupper och börjat kontakta personer som anmälde sitt intresse att jobba i dessa. Vi kommer inom kort att presentera grupperna och vad de innebär här på hemsidan.

Vi fick ett avtalsförslag från kommunen som justerats och kompletterats med nödvändiga punkter.
Senast idag den 16 september har Michael Hansson och Niklas Falck suttit i en 2,5 timme lång förhandling och diskussion inne i kommunhuset, där vi framförde ytterligare justeringsförslag till avtalet.

Senare i denna månad kommer ett KSAU-möte fatta beslut kring att kunna starta hyresavtalet så snart detta undertecknats av oss. Har vi kommit fram till en färdig överenskommelse har vi förhoppningen att kunna få skolan till vårt förfogande antingen den 1 December eller 1 Januari.

Vi uppdaterar och skickar ut nyhetsbrev så snart vi har ny information att förmedla.

Vi i skolans kalender