Styrelsen i möte med kommunstyrelsen

Ängelholms stadshus Ängelholms stadshus
I dag träffade Michale Hansson och Niklas Falck kommunstyrelsen och framförde resultatet av stormötet som arrangerades den 12 augusti.
Närvarande från kommunstyrelsen var: Åsa Herbst (M), Liss Böcker (C), Lennart Engström (KD), Britt-Marie Hansson (S) och Lena Tebring (Kanslichef och kommunjurist)

Föreningen "Vi i Skolan" accepterar förslaget som presenterats från kommunstyrelsen och kommer inleda avtalsarbete inom den närmsta veckan. När vi tillsammans skapat ett avtal mellan föreningen och kommunen skall frågan formellt beslutas i ett KSAU möte och senare i Kommunfullmäktige.

Föreningens styrelse har utsatt två personer att under tiden arbeta fram en mer detaljerad arbetsgruppsbeskrivning som skall förenkla förberedelser till att handgripligen börja renovera och restaurera skolbyggnaden.
Fortlöpande information kommer finnas på föreningens hemsida.
//Styrelsen