Historiskt steg framåt för skolan idag

I dag har äntligen det efterlängtade hyresavtalet undertecknats av "Vi i skolan". Efter många och i bland långa diskussioner kring hur ett kontrakt skall se ut har vi nu hittat en för båda parter bra lösning.
Nu när hyresavtalet är underteckat, kommer Kommunstyrelsen ta upp detta för beslut den 23 oktober i ett KSAU möte i Ängelholm.
Vi håller så klart alla tummar vi har för att överenskommelsen faller politikerna tillmötes.
Om inget oförutsett inträffar, kommer kontraktet / överenskommelsen innebära att föreningen tar över fastigheten den 1 December i år.

Inom kort sammanträder styrelsen och detaljplanerar hur uppstarten skall gå till.
Vi kommer att organisera oss omgående gällande de första punkterna vi tidigare diskuterat i senaste stormötet / årsmötet. Däribland att hitta ett nytt värmesystem som ersätter den gamla oljepannan som finns i dag. Styrelsen har sedan ett tag påbörjat arbetet med att samla in information och kunskap kring uppvärmningen, och ytterligare mer underlag behövs.

Vi i styrelsen kommer fortlöpande informera här via hemsidan och uppmanar er att sprida informationen i denna artikel. Vi vill också påminna er som inte betalt in medlemsavgiften för 2013 att snarast göra det för att ha tillgång till information och påverkan i arbetet med vår skola.

Vi hörs.
Styrelsen!