Startar sommarläger efter skrotade förskoleplaner

HD/NST Barbro Hallin HD/NST Barbro Hallin

Efter många turer släppte idrottsläraren Ellinor Rydell sin dröm om att starta en egen förskola i Tåstarps gamla skola. Till sommaren har hon ändå hyrt in sig i den gamla skolan för att starta ett sommarläger för barn.

– Förskoleplanerna gav mig många idéer som jag ville göra något av, förklarar Ellinor Rydell.

Hennes plan var att starta en förskola med idrottsprofil i den gamla skolan. Planer som till att börja med togs emot positivt av kommunen. Men en försäljning av huset till Ellinor Rydell resulterade i en politisk strid som drog ut på tiden så pass att bankerna blev tveksamma. Resultatet blev att hon fick lägga planerna på hyllan.

– Nu när lite mer än ett år är jag redo att sätta igång med något nytt igen, säger hon.

Till sommaren har hon tagit tjänstledigt från sitt arbete som förskollärare i Munka Ljungby för att under tre veckor, mellan den 16 juni och 4 juli, driva ett dagläger för barn i åldern sex till tio år.

– Barnen ska få möjlighet att prova en mängd olika idrotter, både inomhus och utomhus, berättar Ellinor Rydell.

Etiketter: hd