Vi invigde första etappen

Se bilder från invigningsfesten, tryck på bilden.      Foto: Niklas Falck Se bilder från invigningsfesten, tryck på bilden. Foto: Niklas Falck

55 personer kom till skolan och deltog i festligheterna och invigde första etappen av renoveringen av skolan. Anders Nilsson och Max Klintner, som varit huvudpersonerna till renoveringsabetet i slöjdsalen, toaletter och nytt kök i källaren, klippte bandet. Andreas Andersson blåste en fanfar och alla närvarande bjöds på "bubbel" med tilltugg.
Nu har vi genemsamt upplevt känslan att med egna medel och arbetskraft driva projekt och renoveringsarbeten. Vi har i under tiden lärt oss mycket om hur vi samarbetar och planerar, då flera personer varit inblandade under tiden.
Lokalens första möten är redan inbokade och startar måndag den 2 juni. Vi ser fram emot att nu kunna erbjuda en fräsch praktisk lokal med alla nödvändiga bekvämligheter intill möteslokalen.