2014 > 06

På midsommarafton arrangerade i vanlig ordning Hembygdsföreningen dans vid skolan.
I år kom runt 85 personer och dansade eller var publik i ett perfekt väder som vi beställt.
Traditionen, som pågått i många år nu samordnades för första gången med föreningen Vi i skolan.
Ni kan titta på bilder i vårt fotoalbum på hemsidan och se vad ni missade som inte var med.
Tyvärr saknar vi bilder från tävlingen som inledde årets midsommarfirande. Om någon bilder att dela med sig av mottages dessa tacksamt.
Tryck här för att titta på bilder från midsommarafton 2014 -->>

Det är huvudingredienserna i föreställningen ”Kom du ljuva hjärtevän”.
Den kända musikgruppen Cantilena con Flauti har tillsammans med lokala förmågor repeterat sedan februari i år.
De medverkande kommer från Lund i söder ända till Luleå i norr, även om flertalet är från närområdet.
I föreställningen kommer Harlequin och Columbine att dyka upp tillsammans med andra commedia dell arte-figurer.
Mycket musik men även dans och sångnummer kommer publiken att bjudas på under den ca 1,5 timma långa föreställningen.
Föreställningar endast i Tåstarp skola fredag 27 juni kl. 19.30 och lördag 28 juni kl 16.00.

Förboka din biljett på vår hemsida - Tryck på bilden!

Se bilder från invigningsfesten, tryck på bilden.      Foto: Niklas Falck Se bilder från invigningsfesten, tryck på bilden. Foto: Niklas Falck

55 personer kom till skolan och deltog i festligheterna och invigde första etappen av renoveringen av skolan. Anders Nilsson och Max Klintner, som varit huvudpersonerna till renoveringsabetet i slöjdsalen, toaletter och nytt kök i källaren, klippte bandet. Andreas Andersson blåste en fanfar och alla närvarande bjöds på "bubbel" med tilltugg.
Nu har vi genemsamt upplevt känslan att med egna medel och arbetskraft driva projekt och renoveringsarbeten. Vi har i under tiden lärt oss mycket om hur vi samarbetar och planerar, då flera personer varit inblandade under tiden.
Lokalens första möten är redan inbokade och startar måndag den 2 juni. Vi ser fram emot att nu kunna erbjuda en fräsch praktisk lokal med alla nödvändiga bekvämligheter intill möteslokalen.

Vi i skolans kalender