2014 > 12

Nu har vi nått julhelgen och de sista dagarna på 2014. Det har nu gått ungefär ett år sedan vi tog över ansvaret för Tåstarp skola och mycket har hunnit hända. Med allt stöd föreningen får från medlemmar och sponsorer har vi kunnat genomföra flera viktiga steg framåt i renoveringen och restaureringen av skolan.
Bland annat har vi nu två fullt fungerande mötes- och festlokaler. Allt fler har hittat oss och våra lokaler, vilket märks på beläggningen av uthyrningarna. Jättekul!
Nyligen startade vi upp en inköpt begagnad pelletsbrännare i stället för att använda olja. Vi har sedan dess sänkt kostnaderna rejält för uppvärmningen. Dessutom är vi nu mycket snällare mot miljön.
Vi har fått klartecken att börja byggnation och renovering av skyttelokalen och vindsvåningen. Alla frågetecken kring brandskydd och utrymningsvägar är nu klart.
Vi arbetar på att göra en ny hemsida som kommer vara er anpassad för vår uthyrningsverksamhet och något enklare för information till föreningens medlemmar.
I början på året kommer vi kalla till stormöte och årsmöte för att informera och "ragga" in personer som kan hjälpa till med det fortsatsa arbetet för vår gemensamma mötesplats.
Tack än en gång för ditt stöd och engagemang.
Vi önskar en God Jul & ett Gott Nytt 2015 tillsammans med Föreningen Vi i skolan!
// Styrelsen

För att det ska finnas plats för nytt pyssel på det nya året behöver vi hjälpas åt att röja på hyllorna.
Hämta därför era saker senast tisdagen den 23 december mellan 15-17.
Gäller bara "lösa saker" era lådor står kvar som vanligt.
Med vänlig hälsning Ingeborg på biblioteket

Vi i skolans kalender