Kalender - På gång

Biblioteket & Galleri Elva

Vi skär pumpor, målar lyktor m.m.
enkel fika
Torsdagen den 31 oktober

Biblioteket i Tåstarp
Kl. 15- 19

Du får gärna vara utklädd
Välkommen!

Bibliotekets vänner och Ingeborg/bibl.

SKOLANS FORUM

Diskutera i vårt FORUM

Det är viktigt att vi alla diskuterar, bollar idéer och informerar varandra i detta forum.
Vill du skapa nya diskussionsgrupper är du välkommen att göra det också.
Du är en del av det!

Gå till vårt Forum -->>

I vårt fotoalbum hittar du lite bilder från vår aktivitetsdage den 12 september då vi arbetade utomhus i skolan. Ännu en ny aktivitetsdag är planerad den 26 september.

Jenny Andersson skulle komma till Tåstarps skola nu på torsdag den 17 september.
Tyvärr har Jenny blivit sjuk och kan tyvärr inte komma.
Vi återkommer framöver med nytt datum för detta evenemang.

Vi i skolan i media

ÄNGELHOLM Publicerad 25 oktober 2013 kl. 04:00
Den här gången blev det ingen diskusson när kommunens högsta politiker avhandlade framtiden för gamla skolan i Tåstarp. Kommunstyrelsens arbetsutskott skickar utan ytterligare invändningar vidare det hyresavtal som skrivits med föreningen Vi i skolan.

Föreningen hyr skolan nästan gratis i tre år och får sedan om de vill köpa fastigheten för 700 000 kronor. Under tiden ska byggnaden vårdas och förbättras och de godkända investeringar som görs räknas av på köpesumman.

Kommunen har också gett löfte om att betala räkningarna för ett nytt värmesystem, men vad det blir är oklart sedan planerna på bergvärme gått i stöpet.

I överenskommelsen ingår att föreningen tar in hyran från biblioteksfilialen, som nu ska bli kvar åtminstone nästa år.

Bo på lantgård
Hästaktiviteter

Ta mig dit --->

Toarps Lv Teknik

Plåtslagaren i
byarna!

Britas Hudvård

www.britashudvard.se

Annonsera här!

Vi behöver ditt stöd för att bevara skolan i framtiden!
Tryck här för mer information.