Ingen debatt om skolhus

ÄNGELHOLM Publicerad 25 oktober 2013 kl. 04:00
Den här gången blev det ingen diskusson när kommunens högsta politiker avhandlade framtiden för gamla skolan i Tåstarp. Kommunstyrelsens arbetsutskott skickar utan ytterligare invändningar vidare det hyresavtal som skrivits med föreningen Vi i skolan.

Föreningen hyr skolan nästan gratis i tre år och får sedan om de vill köpa fastigheten för 700 000 kronor. Under tiden ska byggnaden vårdas och förbättras och de godkända investeringar som görs räknas av på köpesumman.

Kommunen har också gett löfte om att betala räkningarna för ett nytt värmesystem, men vad det blir är oklart sedan planerna på bergvärme gått i stöpet.

I överenskommelsen ingår att föreningen tar in hyran från biblioteksfilialen, som nu ska bli kvar åtminstone nästa år.

Etiketter: hd / nst