Det är vi som finns i Skolan!

Tåstarps Bibliotek

Tåstarps bibliotek startade 1901, och låg ända in på 1980-talet i den gamla småskolan, som nu är Sockenstugan. Då flyttade biblioteket in i lediga lokaler i den nedlagda folkskolan.

Måndag 15.00 - 19.00
Torsdag 15.00 - 19.00

Tåstarps Gymnastikförening

En välkänd omtyckt förening som startades 1944 och aktiverar alla åldrar för god hälsa, välmående på ett lekfullt sätt.

Besök hemsidan-->>

Hembygdsföreningen

Hembygdsföreningen träffas en gång i månaden .
Oftast har vi ett intressant program eller gör ett studiebesök någonstans i bygden. Se på Vi i skolans hemsida.

Ordförande i hembygdsföreningen är Else-Marie Svensson

Tåstarpsboken och Gånarpsboken finns att köpa hos
Else-Marie Svensson 070-432 78 66

Tåstarp Skytteförening
Det skjuts året runt med luftgevär och kaliber 22 uppe vid föreningens Skyttepaviljong.
Field Target, fältskytte mot fallande mål, och bänkskytte vid 50-m vallen är skjutformerna.
Föreningen är medlem i Svenska Skyttesportförbundet.

På  vinden i Tåstarps skola finns föreningens skyttelokal där det skjuts med luftgevär under höst, vinter och tidig vår.

Besök hemsidan -->>